l

در مطلب قبلی که مربوط به لایه RAFT بود، با مبحث چسبندگی لایه که مرتبط با پرینت سه بعدی می باشد آشنا شده اید، اکنون می خواهیم شما را با دو لایه ی دیگر در پرینترهای سه بعدی آشنا سازیم.

۱- لایه Skirt در پرینتر سه بعدی:

لایه اسکیرت در پرینت سه بعدی

Skirt  به لایه ای گفته می شود که در اطراف قطعه سه بعدی شما تشکیل شده است اما مماس نمی شود و از این لایه در پرینت سه بعدی برای جداسازی کف مدل در هنگام پرینت استفاده می شود( برای اطمینان از میزان چسبندگی به کف و تخمین مقدار آن) ، این لایه قبل از  پرینت مدل، روی پلیت چاپگر، اکسترود خواهد شد و آنگاه لایه های قطعه در نزدیک آن پرینت می گردد.

استفاده از لایه Skirt در پرینت سه بعدی مزیت های بسیاری دارد. برای این که مطمئن شوید که مدل شما به کف می چسبد و در هنگامی که اکسترودر راه اندازی اولیه می شود از این لایه استفاده می شود و از آن برای روان نمودن فیلامنت نیز استفاده می گردد.

برای آن که لایه اسکایرت را در نرم افزار پرینت سه بعدی فعال نمائید. ابتدا باید سراغ نرم افزار Slicer رفته و با استفاده از دو نرم افزار مانند Simplify3D و Cura این کار را انجام دهید.

فعال نمودن لایه Skirt در نرم افزار Simplify3D:

نرم افزار پرینت سه بعدی

با استفاده از گزینه ی Edit Process Setting در پایین نرم افزار و با انتخاب Tab، Additions  میتوانید تیک مربوط به این گزینه را فعال نمائید:

• Skirt Extruder: اگر پرینت سه بعدی شما دو نازل دارد می توانید با این گزینه نازل مورد نظرخود را انتخاب نمائید. اما اگر فقط یک نازل موجود باشد گزینه primary را فقط می توانید انتخاب نمائید. حتی می توانید با استفاده از گزینه prime all تمامی نازل ها را انتخاب کنید و آن را تست نمائید.

• Skirt Layers: با استفاده از این گزینه می توانید تعداد لایه موجود و ضخامت آن را تعیین نمائید. اغلب اوقات یک لایه کافی می باشد اما می توان سه ردیف افقی از آن را تنظیم نمود که باعث افزایش ارتفاع Skirt  می شود. ( در صورتی که این گزینه در نرم افزار پرینت سه بعدی فعال گردد می توان قطعه مورد نظر را راحت تر از بستر جدا کرد)

• Skirt Offset from Part: با انتخاب گزینه می توان میزان فاصله لایه Skirt را نسبت به گوشه ها و کناره های مدلی که می خواهید چاپ شود تنظیم نمائید.

• Skirt Outline: این لایه مانند گزینه Skirt layer می باشد با این تفاوت که می توانید تعداد ردیف های عمودی را تنظیم نمائید. با بالا بردن میزان آن می توانید از جریان فیلامنت و کارکرد نازل دستگاهتان تست کاملی داشته باشید.

پرینت 3 بعدی
پرینت 3 بعدی
ما ایده های شما را سریع تر از رسم روی کاغذ به واقعیتی ملموس مبدل می کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *